Veiklos sritis Iikimokyklinis ugdymas Specialiųjų ugdymosi poreikių mokinių ugdymas

Veiklos sritis – švietimas (kodas 85);

Pagrindinė švietimo veiklos rūšis  – ikimokyklinis ugdymas (kodas 85.10.10);

Kitos ne švietimo rūšys:

  • kitų maitinimo paslaugų teikimas (kodas56.29).

 

Ikimokyklinio ugdymo paskirtis – padėti vaikui tenkinti prigimtinius, kultūros, taip pat ir etninės, socialinius, pažintinius gebėjimus, ugdyti vaiko kognityvinius įgūdžius, padėti pasirengti ugdytis pagal priešmokyklinio ugdymo programą.

Ikimokykliniame ugdyme įgyvendinama vaikų socialinio-emocinio ugdymo programa ,,Kimochis“

Daugiau informacijos apie programas:

https://www.kimochis.com  

Daugiau informacijos apie ikimokyklinį ugdymą

https://smsm.lrv.lt/web/lt/smm-svietimas/svietimo-sistema-ikimokyklinis-ugdymas

Ikimokyklinio ugdymo portalas https://www.ikimokyklinis.lt  

Ikimokyklinio amžiaus vaikų ugdymo Nemenčinės vaikų lopšelyje-darželyje patirtis

2007 m. Nemenčinės vaikų lopšelyje-darželyje buvo parengtos ikimokyklinio ugdymosi programos „Vaikystės šalis“ ugdymuisi lietuvių grupėse ir „Kodėlčiukai“ ugdymuisi lenkų ir rusų grupėse.

2013 m. parengta bendra lietuvių, lenkų ir rusų ikimokyklinio ugdymo programa „Smalsučių žingsneliai“, remiantis anksčiau išvardytomis programomis ir užtikrinant įstaigą lankančių ikimokyklinio amžiaus vaikų ugdymosi vientisumą bei ugdymosi programos atitiktį nuolat kintantiems reikalavimams ir naujoms ugdymosi tendencijoms.

2014 m. atsižvelgiant į vaikų poreikius pagal amžių, bendra ikimokyklinio ugdymo programa „Smalsučių žingsneliai“ buvo atnaujinta ir patobulinta.

Direktoriaus įsakymu sudaryta darbo grupė 2020 m. parengė naują ikimokyklinio amžiaus vaikų ugdymosi programą ,,Pažinimo žingsneliai“, kuri atitinka šiandienos reikalavimus, yra orientuota į žingsneliais įgyvendinamas vaiko veiklos sritis. Programa ,,Pažinimo žingsneliai“ jau parengta ir laukia Vilniaus rajono savivaldybės tarybos pritarimo.

Mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, ugdymo paskirtis – padėti mokiniui lavintis, mokytis pagal gebėjimus, įgyti išsilavinimą ir kvalifikaciją, pripažįstant ir plėtojant jų gebėjimus ir galias.

Teisės aktai, reglamentuojantys Specialiųjų ugdymosi poreikių mokinių ugdymą bei pagalbos jiems teikimą:

Mokinio specialiųjų ugdymosi poreikių (išskyrus atsirandančius dėl išskirtinių gabumų) pedagoginiu, psichologiniu, medicininiu ir socialiniu pedagoginiu aspektais įvertinimo ir specialiojo ugdymosi skyrimo tvarkos aprašas

https://www.e-tar.lt/portal/lt/legalAct/TAR.BB1874432466/asr

Mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, ugdymo organizavimo tvarkos aprašas https://www.e-tar.lt/portal/lt/legalAct/TAR.F0E90ABE387D

Specialiosios pedagoginės pagalbos asmeniui iki 21metų teikimo ir kvalifikacinių reikalavimų nustatymo šios pagalbos teikėjams tvarkos aprašas 

https://www.e-tar.lt/portal/lt/legalAct/TAR.2926557049F3/asr

Specialiosios pagalbos teikimo mokyklose (išskyrus aukštąsias mokyklas) tvarkos aprašas  https://www.e-tar.lt/portal/lt/legalAct/TAR.EE3AFE320A27/asr

Mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, grupių nustatymo ir jų specialiųjų ugdymosi poreikių skirstymo į lygius tvarkos aprašas

https://www.e-tar.lt/portal/lt/legalAct/TAR.37B80BC37360

Psichologinės pagalbos teikimo tvarkos aprašas

https://www.e-tar.lt/portal/lt/legalAct/f66068a08e0a11e7a3c4a5eb10f04386/asr

Socialinės pedagoginės pagalbos teikimo vaikui ir mokiniui tvarkos aprašas

https://www.e-tar.lt/portal/lt/legalAct/624ea570a19111e69ad4c8713b612d0f

Specialiųjų ugdymosi poreikių (išskyrus atsirandančių dėl išskirtinių gabumų) įvertinimą, specialiojo ugdymo ir (ar) specialiosios pedagoginės, psichologinės, socialinės pedagoginės pagalbos skyrimą mokiniams (vaikams) nuo gimimo iki 21 metų atlieka Vilniaus rajono pedagoginė psichologinė tarnyba https://ppt.vrsa.lt