Vaikų lopšelyje-darželyje įgyvendintas edukacinis ketverių etapų projektas ,,Vaikai metų apsuptyje“
Remiantis geros įstaigos koncepcija, vaikų ugdymo turinys pirmiausiai turi būti patrauklus, įdomus, provokuojantis, pakankamai platus ir gilus bei kuriantis iššūkius. O šiandien sėkmingai besiugdantis ugdytinis suprantamas kaip atkaklus, iniciatyvus, tyrinėjantis, mokantis spręsti problemas, kūrybiškas vaikas. Daugelio mokslininkų nuomone ikimokykliniame amžiuje įgyta vaiko patirtis lemia tolimesnį jo tobulėjimą ir skatina aktyvumą, todėl aukštos kokybės mokymasis vaikystėje yra esminis, darantis teigiamą poveikį vaikų akademiniam ir socialiniam vystymuisi, procesas.
Žinodami šias tiesas ir pasitelkę daugiametę pedagoginę patirtį bei gebėjimus, Vilniaus r. Nemenčinės vaikų lopšelio-darželio pedagogai susibūrė, kad pasirengtų ir kartu sėkmingai įgyvendintų ketverių etapų edukacinį mokslo metų projektą ,,Vaikai metų apsuptyje“, kuris prasidėjo 2021 m. sausį ir baigėsi 2021 m. spalį. Projekte aktyviai dalyvavo ne tik vaikų lopšelio-darželio ugdytiniai, bet ir jų pedagogai bei bendruomenė. Kiekvienas projekto etapas skirtas vienam metų laikui ir išsiskiria savo savitumu ir patrauklumu. Projekto etapų ,,Šaltukas kviečia mus visus sužaisti šaltus žaidimus“, ,,Pavasaris grįžo ant paukščio sparnų“, ,,Vasara linksmybių ir atradimų metas“, ,,Žingsneliais spalvoto rudens“ pagrindinis tikslas – sudaryti vaikams sąlygas įvairiais metų laikais tyrinėti, analizuoti, atrasti bei pastebėti gyvosios ir negyvosios gamtos objektus, reiškinius ir plėtoti eksperimentines – tiriamąsias veiklas bei patirtinį ugdymą. Kadangi vaikai iš prigimties yra smalsūs, todėl kartu ,,eidami“ projekto ,,takeliu“, patyrė begalę naudingos patirties, daug sužinojo ir išbandė. Naudojant patirtinį vaikų ugdymo ir STEAM metodus ugdytiniai įgavo daugiau įgūdžių, ugdėsi naujus gebėjimus ir vertybines nuostatas, kūrė individualų žinojimą, mokėsi bendrauti, bendradarbiauti, apibendrinti ir įrodymais pagrįsti savo žinias. Aktyviau formavosi vaikų pasaulėjauta, pasitikėjimas savimi, gebėjimas įveikti sunkumus, bendravimas, suvokimas ir asmeninė patirtis. Taikant šiuos metodus stiprėjo vaikų ryšiai su suaugusiais bei supančiu pasauliu ir susidarė tinkamos galimybės vystytis vaiko individualybei. Įgyvendinant projektą atsirado daugiau galimybių plėtotis ne tik vaikų, bet ir pedagogų kūrybingumui, išradingumui, pastabumui ir atradimams.
Taip populiarus Lietuvoje patirtinis vaikų ugdymas, kai ugdomasi iš asmeninės patirties, bei STEAM metodas, kai naudojamas gamtos mokslų, technologijų, inžinerijos, menų ir matematikos kontekstas, neatsitiktinai yra pagrindiniai vaikų ugdymosi metodai šiame projekte. Tikime, kad tinkamai pasirinkta pedagoginė kryptis paskatino sėkmingą vaikų ugdymosi strategiją ir motyvavo darbuotojus tikslingiems įstaigos pokyčiams. O tai ir yra Nemenčinės vaikų lopšelio-darželio pedagogų sėkmės kelias.
Nemenčinės vaikų lopšelio-darželio direktoriaus pavaduotoja ugdymui Janina Mazanovienė