Projektas ,,Ieškomas knygų vagis – triušis Ralfas“

Vilniaus r. Nemenčinės vaikų lopšelio-darželio ,,Spygliukų‘‘ grupėje startavo projektas, kuris buvo kurtas naratyvinio žaidimo pagrindu pagal autorės ir iliustratorės Emily MacKenzie knygą ,,Ieškomas knygų vagis-triušis Ralfas“.

Vykdant projektą vaikai tapo tikrais ,,slaptais agentais“, padedančiais policijos pareigūnei surasti nusikaltėlį, vagiantį knygas. Čia vyko rimti reikalai: buvo ,,nuskenuoti“ vaikų pirštų antspaudai, ,,pagaminti“ slaptų agentų pažymėjimai ir žiūronai. Vaikai vyko į ,,nusikaltimo vietą“. Slaptame ,,agentų štabe“ jie užsimaskavo ir spendė pasalą vagišiui, bet jo pačiupti nepavyko. Galiausiai per akistatą su ,,įtariamaisiais“ buvo atpažintas tikras šios istorijos kaltininkas. Vaikai pasigailėjo vargšo triušio Ralfo ir jį pamokė, kur reikėtų skolintis knygas. Kartu su triušiu ugdytiniai nukeliavo į Nemenčinės miesto vaikų biblioteką, kurioje ne tik susipažino su gausia knygų įvairove, įrengė ilgaausiui draugui jaukų skaitymui skirtą kampelį bei sudėliojo į parodėlę savo atneštas ir su tėvais pagamintas knygeles.

Naratyvas – tai sakytinis ar rašytinis tekstas, kuriame pateikiamas savo patirtimi paremtas pasakojimas, istorija apie chronologiškai susijusius įvykius ar veiklą. Jis apima ne tik pasakojimą apie įvykį ar veiklą, bet ir individo jausmus, nuomones, vertinimus. Naratyvinis žaidimas šiek tiek primena siužetinį vaidmeninį žaidimą. Tokio žaidimo metodu stengiamės įtraukti visą vaikų kolektyvą ir pasiekti, kad žaidimas, tyrinėjimas ir mokymasis nepastebimai persipintų. Per savo individualumo prizmę kiekvienas vaikas veikė ir išgyveno. Tokio žaidimo metu paprastai būna pasirenkamas literatūrinis kūrinys, kurio nereikia mintinai atkartoti, bet pagal vaikų vaizduotę ir poreikius galima tolau plėtoti. Vaikai ,,čia ir dabar“ kūrė bendrą žaidimo siužetą bei eigą. Kiekvienas per jam priimtiną žodinę ar kitokią naratyvią veiklą įsitraukė į procesą taip išreikšdami, jiems svarbius ir aktualius dalykus. Viskas kartu padėjo persipinti emociniams, pažintiniams ir socialiniams gebėjimams.

Džiaugiuosi, kad mano pasirinktas metodas bei projekte patirti vaikų nuotykiai buvo kupinai įspūdžių, netikėtumų ir išbandymų. Vaikai pasimokė spręsti problemas, susieti faktus, mąstyti, reikšti savo mintis, tyrinėti, o svarbiausia – buvo paskatinami gerumui ir atjautai.

,,Spygliukų“ grupės mokytoja Marta Lavrinovič